[O1] Wskazania średniego spalania wg komputera pokładowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kmarcin
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] Wskazania średniego spalania wg komputera pokładowego

    Po prawie roku odgrzewam temat. Może po tym czasie nabyliśmy nowe doświadczenia? Interesuje mnie głownie:
    - jak ma się faktyczna sprawność silnika PD w zależności od synchronizacji
    - dokładność wskazań deklarowanego zużycia paliwa w zależności od kąta synchronizacji (o tym krążą legendy, ale co do niektórych nie jestem przekonany)
    - ustawienie komfortowe, tj. synchronizacja na minimalne drgania oraz hałas silnika.
  • tymancjo
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    [O1] Wskazania średniego spalania wg komputera pokładowego

    Witam,

    Chciałbym się poradzić w kwestii wskazań średniego spalania przez kompuret pokładowy w mojej O1.

    Wg wskazań komputera średnie spalanie to 5,6l/100km zaś według obliczeń na podstawie ilości przejechanych kilometrów od tankowania do takowania wychodzi mi circa 7,5.

    Biorac pod uwagę, że dużo jeżdze po mieście i to na nieprzyzwoicie krótkich trasach, to spalanie rzędu 7l/100km wydaje się być uzasadnione.

    Zastanawia mnie co może być przyczyna niezbyt poprawnych wskazań komputera. Przeszukujac forum znalazłem tematy traktujace o kodowaniu licznika i wsazujace je jako potencjalne źródło problemu.

    Sprawdziłem kodowanie w moim liczniku i było ustawione na 19102 zmieniłem je na 19104 zgodnie z opisem w jednym z watków. Po tym zabiegu prędkościomierz pokazuje bardzo dokładnie, porównujac ze wskazaniami z GPSu. Jednak wskazania spalania nadal zachowuja sie jak opisalem wczasniej, czyli komputer zaniża.

    Chciałem się poradzić co jeszcze moge z tym fantem próbować zrobić?
    pozdrawiam,
    Tymancjo

    Komentarz

    • kropeck
      RS
      • 2009
      • 2319
      • Octavia II (1Z3)
      • BLF 1.6 FSI 115 KM

      #3
      Kurcze ... nie pamiętam jak to jest w O1, ale w O2 ta się ten parametr podwyższyć lub obniżyć (chodzi o spalanie i oczywiście mam na myśli regulację, a nie sztywne podwyższenie o 1,3l na każde 100km. :-) ).
      Pozdrawiam,
      Michał

      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

      Komentarz

      • Damianjg
        Rider
        • 2008
        • 621

        #4
        Tak da sie
        VAG...17 Instruments -> 10 Adaptacja -> kanał 3
        Domyślna wartość powinna być 100, zmieniać można co 5 w zakresie 85-115, jest to wyrażone w procentach. Liczysz o ile procent zawyża i próbujesz coś dobrać, 105 powinno być ok, chyba że pali Ci 4.0l/100km to 110

        Komentarz

        • tymancjo
          Classic
          • 2010
          • 10

          #5
          Wielkie dzieki,
          Jak tylko dostane sie do kabelka nie omieszkam sprobowac i podzielic sie wynikami.
          pozdrawiam,
          Tymancjo

          Komentarz

          • xxl_fred
            Classic
            • 2010
            • 22

            #6
            bankowo przekłąmuje jak ktoś dobrał się do map (np:chip z alledrogo), samych map i nie poprawił wskazań na szafie, słynne POWER BOXY też powodowały wachania nawet 1-2 l/100km. Domniemam że nic takiego nie posiadasz. :lol:

            Komentarz

            • tymancjo
              Classic
              • 2010
              • 10

              #7
              Auto jest u mnie od niedawna, nie wiem czy poprzedni wlasciciel/wlasciciele czegos nie mieszali. Domniemywam ze takim polskim zwyczajem pewno ktos cofal wskazania licznika, i myslalem ze jego bledne kodowanie moglo byc powodem problemu. Stad było to pierwsze na co za sugestia z forum spojzalem.

              Co do Twojej sugestii o "chipowaniu" czy innych allegrowych wynalazkach, to fizycznie nie szukalem specjalnie boxa ale też nic nie wskazuje zeby auto było "robioine".

              Nie jest to jakas wielka usterka, jednak fajnie by było gdyby pokazywal bardziej sensownie.

              Poza tym mankamentem mam z jazdy szkodnikiem wiele frajdy
              pozdrawiam,
              Tymancjo

              Komentarz

              • xxl_fred
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                jeśli chodzi o boxa, to diagnoza jest prosta, popularne były dwa modele ale zawsze wpinane były w przewód pompa-sterowanie, jak zdejmiesz plastikową pokrywe silnika to na wtyczkę pompy będzie założony obcy przewód (raczej nie trudny do rozpoznania). Jeśli chodzi o modyfikacje map, to zagrożenia wielkiego raczej nie ma, nawet te z alledrogo są robione RACZEJ lajtowo, żeby podeszły nawet pod zmęczonego VPka. Tutaj raczej hamownia 60pln lub VAG dynamiczne logi ewentualnie ściągną mapy i porównać WinOlsem z wsadami netu (ori wsady są dostępne, trzeba powęszyć).

                [ Dodano: Czw 11 Lis, 10 22:53 ]
                Zamieszczone przez tymancjo
                Wielkie dzieki,
                Jak tylko dostane sie do kabelka nie omieszkam sprobowac i podzielic sie wynikami.
                jak już się dostaniesz do kabela to się dopiero zacznie, czasem aż żałuje że kupiłem

                Komentarz

                • tymancjo
                  Classic
                  • 2010
                  • 10

                  #9
                  No ja tam silnik troche sobie pooglądałem jak wyciągałem turbo, więc prawdopodobnie bym boxa wytropił gdyby takowy był zainstalowany.
                  Co do kabelka, to już się tym bawiłem. Kodowałem w/w licznik i moduł komfortu i takie tam. Zasadniczo mój brat jeździ audi a6 i stąd "mam kabel", tylko muszę się do niego wybrać żeby sprawdzić zasugerowaną kalibracje wskaźnika spalania.
                  pozdrawiam,
                  Tymancjo

                  Komentarz

                  • kricho
                    Classic
                    • 2010
                    • 1

                    #10
                    Re: Wskazania średniego spalania wg komputera pokładowego

                    Zamieszczone przez tymancjo
                    Witam,

                    Wg wskazań komputera średnie spalanie to 5,6l/100km zaś według obliczeń na podstawie ilości przejechanych kilometrów od tankowania do takowania wychodzi mi circa 7,5.
                    Witam...

                    Czy wie ktoś przypadkiem jakie są algorytmy liczenia średniego spalania w MFA?

                    W moim przypadku informacja o średnim spalaniu jest w podobny sposób zakłamana - MFA wskazuje średnie długodystansowe spalanie rzędu 6,2l/100km a rzeczywiste zużycie (liczone z tankowania) to 7,6l

                    Zastanawia mnie sposób wyliczania średniego zużycia przez komputer. Gdy samochód stoi to zużycie podawane jest w litrach na godzinę. Słusznie, bo przecież przy prędkości 0km/h wartość chwilowego spalania dąży do nieskończoności. Dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości wyświetlany jest wynik w l/100km. Być może do wyliczania średniego spalania brane są tylko i wyłącznie zapisy dotyczące jazdy a nie postoju. Wówczas byłaby taka sytuacja, że gdy samochód stoi a silnik pracuje (typowa sytuacja podczas ośnieżania zimą) rzeczywiste spalanie rośnie a wyliczone przez komputer się nie zmienia...

                    Czy ktoś to może potwierdzić?

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • KiePeK
                      Classic
                      • 2010
                      • 38

                      #11
                      Witam ciekawy temat dla mnie również. Ponieważ też zaczęło mnie zastanawiać moje średnie spalanie. Nigdy co prawda nie liczyłem od tankowania do tankowania tylko zawsze sugerowałem się komputerem i u mnie 5,6 l/100 (MFA 2) raczej było taką magiczną granicą rzadko kiedy było inaczej. A teraz w zimowych warunkach zauważyłem że jest tendencja...spadkowa. Ostatnio zrobiłem 645 km zajęło mi to około 12 godzin przyczyniły się warunki pogodowe i jazda nie była zbyt dynamiczna. Ale co mnie urzekło kiedy już wróciłem do domu....właśnie średnie spalanie które z 645 km wyszło 4,7 l/100. Cztery osoby + około 80kg bagażu + ciężkie warunki drogowe. Moje pytanie jest takie czy mieści się to spalanie w jakichś rozsądnych granicach czy też jak Koledzy wspomnieli jest zaniżone. Samochód mam ponad 6 miesięcy i jest to moja pierwsza Skoda i pierwszy TDI. Dlatego brak mi porównania. A wolę wiedzieć co mam i czym naprawdę jeżdżę. Jeżeli jest to tak jak powinno być to tylko mogę żałować że tak późno kupiłem.
                      NIE JEST WAŻNE TO CO ROBISZ ALE TO KIM JESTEŚ!!!

                      Komentarz

                      • Space99
                        Rider
                        • 2008
                        • 275
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez KiePeK
                        ...
                        Ciężkie warunki i pewnie jechałeś bardzo spokojnie więc spalanie na dłuższych trasach realne.
                        Najlepiej do pełna bak i liczyć spalanie.
                        pozdrawiam Marcin

                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                        Komentarz

                        • KiePeK
                          Classic
                          • 2010
                          • 38

                          #13
                          Tak też zrobię no i się zobaczy jak to będzie wyglądać. A tak jeszcze przy okazji rodzaj lanego paliwa pewnie też będzie miał coś tu do rzeczy? Myślę tu o ON typu Verwa bądź Ultimate .
                          NIE JEST WAŻNE TO CO ROBISZ ALE TO KIM JESTEŚ!!!

                          Komentarz

                          Pracuję...